.png.2fedbaeed142d9ffa7ad27f243687120.png)
Typ sprzętu: Kolumny Podłogowe
Producent: Eryk Smólski
Model: Ketsus Extreme
(4/5 na podstawie 2 opinii)
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: bezpośrednio u producenta
Ile zapłaciłeś/aś?: nie pamiętam
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: Miałem dość misiowatego, ścielącego się po rogach basu
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: wiele tego było
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Manley Stingray + Moon LP310+ Clearaudio Emotion + Clearaudio Talismann V2 Gold, kable: MIT Shootgun, XLO Reference, Audioquest Cheetah
Kolumny grały ze wzmacniaczem lampowym Manley Stingray, połączenie to okazało się najbardziej synergiczne ze wszystkich przeze mnie przetestowanych. Ketsus to przede wszystkim granie z ogromną kulturą, najlepiej sprawdzają się w kameralistyce zarówno tej klasycznej jak i jazzowej. Głośniki nawet w niewielkim pomieszczeniu potrafią "znikać", patrząc na nie podczas odsłuchów, czasem trudno jest uwierzyć, że te wszystkie dźwięki jakie się pojawiają są generowane właśnie przez nie. Grają szeroko poza zewnętrzną linię kolumn i bardzo głęboko z mocno zarysowanymi planami. Źródła pozorne są dobrze zaznaczone i odpowiedniej wielkości. Co do brzmienia, są bardzo wrażliwe na sprzęt towarzyszący oraz na przewody głośnikowe. Generalnie Ketsus nie lubi kabli srebrnych ale za dobrą miedź odwdzięczy się z namiastką, piękną średnicą, silnym zwartym basem i perlistą górą. Największą robotę w Ketsusach robi średnica, głosy ludzkie są po prostu fenomenalne. Co do pozostałych części pasma bas jak wspomniałem jest zwarty, nie zapuszcza się najniższe rejony nadrabia to trochę uwypuklonym przełomem wyższego i średniego basu ale dzięki temu praktycznie nie słychać zniekształceń typowych dla bass reflexu. Góra na kiepskich nagraniach potrafiła być delikatnie natarczywa ale wówczas wystarczy odłączyć supertweeter aby nad tym zapanować.
Budowa kolumny: kolumny bardzo wąskie, przez co mało stabilne. Zamówiłem do nich ciężkie marmurowe cokoły z przewierconymi otworami, które umożliwiły przykręcenie cokołu do kolumny z wykorzystaniem gniazd po kolce. Dzięki temu zabiegowi kolumna stała się niewywrotna a rysunek instrumentów na scenie jeszcze bardziej wyraźny.
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: sprzęt posiadany kiedyś
Gdzie kupiłeś/aś oceniany sprzęt?: od producenta, wersja eks-demo
Ile zapłaciłeś/aś?: 8kzł z transportem
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: dobre opinie
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: bezpośrednio z niczym
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: grały w różnych zestawieniach wzmacniaczy: od Krella 400xi po Manleya Stingraya
Te Ketsusy to inna konstrukcja od zwyczajnych Ketsusów. główna różnica to szerokopasmowy głośnik odpowiedzialny za górę i średnicę.
kupione w ciemno okazały się bardzo interesującym nabytkiem: podłogowe kolumny, które nawet w małych pomieszczeniach zupełnie "znikają". to zapewne zaleta budowy (wąskie, ale głębokie). w boku obudowy dwa niskotonowce (13cm), szerokopasmowiec w przedniej ściance (prawdopodobnie coś ze stajni Fostexa), supertweeter (odłączany) na górze.
wykonanie pierwszorzędne, poza firmowymi kolcami (mało stabilne), producent proponuje dodatkowe podstawy do stabilizacji.
brzmienie jest zrównoważone, bez wyostrzeń, góra delikatnie stonowana. budowanie sceny raczej w głąb niż na szerokość.
ewentualnie zainteresowanym polecam na wzmocnieniu raczej silną lapmę lub ciepławy tranzystor.
impedancja 4 ohmowa, skuteczność 88dB.
Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe.
Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.
Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.
Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.